Saturday 8 October 2016

Akaun CDS Dah Aktif Dan Kaunter Pertama Yang Dibeli

Akaun CDS Maybank aku sudah aktif. Aku Whatsapp Remiser aku nak transfer duit ke dalam akaun Trading aku.

Selesai masukkan modal dalam akaun trading, aku mula beli 1 kaunter ini. Aku beli saham syarikat besi.

Melewar namanya. Harga 1 unit RM0.650. Aku beli 1 lot. RM65.00. Tak termasuk caj-caj yang lain.

Sebab beli?

Aku terikut kata-kata Mohd Asri ketika aku hadir ke kelas percuma beliau. Dia kata syarikat besi mencanak-canak naik sahamnya.

Berkobar-kobar aku nak beli saham syarikat besi tu. Lepas beli tu harganya turun ke RM0.56 sen.

Akhirnya semalam aku jual. Tak sanggup nak tengok.

Pelajaran pertama. Jangan beli disebabkan ikut kata orang. Anda kena buat analisis sendiri kenapa anda beli saham syarikat itu.

Itu sahaja untuk entri saham hari ini.


No comments:

Post a Comment